10 augusti 2011

josefine & mellie













Igår var vi och fikade med Sebastians storebrors dotter Mellie och hennes mamma Josefine. Även Michelle, Rebecca och Ali var med. Superkul att äntligen få träffa dem! De bor i Stockholm, så vi har inte kunnat ses förrän nu. Mellie är 4 månader gammal och så himla söt och go.

Rufus blev 5 månader igår och fick världens finaste snickarbyxor av Michelle och Rebecca.

Sen var vi på BVC för att vaccinera Rufus och väga och mäta. Han väger numera 7105 gram, och är 64 cm lång. Följer sina kurvor perfekt. Åkte tillbaka ner till stan, hämtade 6-månaders boxen från Libero på Lindex, och fikade sen en stund till med alla. Sen gick jag till psykologen. Och sen hem för att vila ett tag innan vi åkte hem till David, Alexandra och Oliver för att grilla. Åt gott och klappade på Alexandras 7-månaders bebiskula. De ska få en liten Ebba alldeles snart! Längtar! Kände när Ebba bökade runt i magen och saknade min mage lite grann. Fast bara lite. Det var det mysigaste, när Rufus bökade. Och när han hickade.
Oliver tydde sig helt plötsligt jättemycket till mig igår. Han brukar annars vara lite blyg inför mig. Han ville sitta i min famn hela tiden, visa sina leksaker, och vägrade kissa på pottan om inte jag följde med. Så himla, himla söt. Det värmer i hjärtat när barn är sådär.
Stannade där till 1 tror jag. Rufus fick 39.4 graders feber på grund av sprutorna, och spottade bara ut den flytande Alvedonen. Jag höll honom i bara blöja framför ett öppet fönster, baddade hans panna med en kall handduk, och febern sjönk så småningom. När vi kom hem fick han en supp. Och idag har han runt 38 grader. Just nu ligger han och sover. Blev verkligen inte mycket sömn alls igår. 12 timmar på ett dygn blev det sammanlagt. Använder en jättebra app som heter Baby Log, som håller koll på när bebisen sover, äter, byter blöja, badar mm... Så nu nördar jag loss rejält. Älskar statistik och diagram. Hatar matte dock, så en app är ju skitbra.

Idag ska jag bara stryka och städa. Imorgon kommer Anne & Gabriella på dagen, sen kommer Sofia på kvällen och äter middag. Så himla roligt att jag orkar vara social igen. Har saknat det! Och säkert förlorat ett par vänner på vägen, men det är ju deras förlust. Synd att de inte kan förstå att jag varit på havets botten och ger mig stöd istället. Jaja. Orkar inte lägga energi på att sörja det. Ska fika med en halvny vän nästa vecka. Det finns nya, superfina människor där ute som bara väntar på att få bli mina vänner. Det är så man får se det. Annars blir man nog lite knäpp. Pratade mycket om detta hos psyk igår, för jag har varit väldig ledsen över att inte ha blivit bjuden på grejer, blivit bortvald och missförstådd. Men jag ska som sagt sluta lägga energi på det nu. Tänka positivt och framåt.

2 kommentarer:

lisa sa...

åh de där tjocka låren vill man ju bara äta upp!
vänner kommer nog försvinna genom hela livet tyvärr... livet förändras och helt plötsligt står vänskapen inför nya förutsättningar. tur att det kommer till nya!

Emma E sa...

Jag är kvar <3. Vi ses snart!