7 augusti 2011

dagens bilder - 7 augusti











Idag åkte vi till IKEA och åt lunch med Anne och hennes söner Owen och Tyler, och Gabriella som är hemma och hälsar på (hon bor på Malta). Och Lisa som jag aldrig träffat innan. Hon jobbar på mitt gamla jobb nu. De andra två är också gamla arbetskamrater, fast mest kamrater.
Upptäckte att IKEA har ett supermysigt amningsrum. Rufus trivdes tydligen jättebra. Inga problem med amningen alls. Eller så var han bara hungrig efter att ha suttit och tittat på när vi andra åt köttbullar!

Jag hittade världens sötaste docka, Rufus älskade den vid första ögonkastet. Lös upp som en sol och sträckte sig efter den. Sen låg han och höll den i handen, tuggade på den och somnade med armarna omkring den i vagnen. Så jag var ju tvungen att köpa den.

Vi var trötta när vi kom hem, så det blev en timmes powernap. Sen omelett till mig och gröt till Rufus. Bad. Pyjamas. Sömn. När han sovit en timme hörde jag att han skrek. Då låg han på mage i sängens mitt och gol. Jag kunde inte låta bli att skratta. Han har säkert vänt sig i sömnen och sen blivit helt förvirrad.

Nu ska jag gå och lägga mig. Godnatt.

Inga kommentarer: