28 december 2011

jul i kubik


Jag har latat ner mig rejält och ätit massor med fet mat den senaste veckan. Har dessutom haft den där tråkiga veckan som tjejer har en gång i månaden, så jag har inte riktigt varit tipp topp om man säger så. Nu är min bror och hälsar på, och för andra dagen i rad ligger jag bara kvar hemma och är lat och trött och tråkig. Ska ringa strax och se var de håller hus, och kanske åka ner en sväng och vara lite social. Måste köpa ett par byxor också. Fast jag måste säga att jag är extremt trött på att bara ha tråkiga leggings på mig. Måste få bort den här gamla tråkiga graviditetsmagen som envist hänger kvar. Bara äta bra funkar inte. Måste dra på mig träningsbyxorna och använda det där kortet till SATS som jag fick när jag fyllde år i september. Sen dess har jag bara varit där två ynkliga gånger och gått på rullbandet. Rufus har fått vara på Minisats. Men jag planerar att gå dit själv nu. På ett pass. Och slippa känna mig stressad över att Rufus ska börja bröla och de på Minisats ska komma och hämta mig mitt i en armhävning.

Julen har varit över förväntningarna jättebra. Vi firade lillejulafton hos mina föräldrar, med båda mina bröder. Rufus var stilig i vit skjorta och svart fluga. Väldigt bebis-Bond. Vi bytte inte så mycket julklappar i år, eftersom vi kommit överens om det. Men Rufus fick en bilbarnstol, lite kläder och leksaker. Bland annat sin alldeles egen kamera som pratar och sjunger. Den tycker han väldigt mycket om. Det bästa var att umgås med hela familjen. Det händer inte så många gånger per år eftersom min storebror bor i Stockholm. Men vi åt mammas goda mat (inte julmat), spelade sällskapsspel och hade det bara hur fint som helst.

På själva julafton var Rufus rätt så dålig. Hostade, snorade och hade feber. Först tänkte vi att vi skulle stanna hemma, men sen piggnade han till och febern var inte så jättehög, så vi åkte hem till Sebastians syster och man ändå. Började med julbord, sen kaffe och Kalle, julklappar (har nog aldrig sett så mycket julklappar), gröt, kalkon, godis och sällskapsspel. Vi var massor med folk som firade. Sebastians moster med man, hans mormor och hans systrar med respektive. Rufus var enda barnet och naturligtvis i centrum hela tiden, vilket han älskar.

Vi fick så himla fina julklappar. En skitsnygg köksassistent. En resesäng med täcke, kudde och hela kittet till Rufus, lite leksaker. Jag fick en locktång som jag hade önskat mig. Sebastian fick en resa till Paris av mig (till våren/sommaren). Fast vi har mer och mer börjat prata om New York istället eftersom det är så billigt att flyga dit nu. Dessutom bor Sebastians bror där, så vi bor ju billigt. Men vi är inte gjorda av pengar, och jag vet inte alls hur mycket jag kommer att jobba såhär i början. Ska tillbaka till mitt gamla jobb, men det blir bara extratimmar. Ska söka något nytt. Eller börja plugga. Vi får se hur det går ihop ekonomiskt. Önskar att jag bara kunde göra som jag vill. Plugga foto och ha Rufus på dagis 15-20 timmar i veckan. Men det är altid det där med pengar som måste pusslas ihop. Dessutom ha jag inte ens sökt dagis än. Ska väl fylla i den där blanketten och skicka in. Borde göra det idag. Det är ju alltid jättebra om man får dagisplats.

Nu ska jag fixa lite med bilderna från jul. De kommer upp här lite senare. Koka kaffe också. Är helt zombie i hjärnan.

Inga kommentarer: