21 december 2011

januari









Januari 2011 handlade mest om att vara höggravid och vänta och längta efter den lille körven som göttade sig i magen. Han var planerad i slutet av februari, men redan i januari kände jag att han gärna fick komma ut.

Såhär skrev jag i min blogg.

7 januari.
Magen växer så att det knakar. Det börjar bli tungt att vända sig om på natten. Hittar inte riktigt någon ställning som är skön att sova i. Idag är det bara 50 dagar kvar! Jag har bäddat spjälsängen och i morgon ska jag försöka få upp stringhyllan som jag ska ha ovanför skötbordet (som är det enda jag inte köpt ännu) och tvätta bebiskläder. Sen är allt klart. Det börjar närma sig med stormsteg. Men jag är redo! VI ÄR REDO. Du är så välkommen hem till oss, lilla hjärtat.

13 januari.
Jag och bebisen i magen är mest inne i en sovperiod. Jag däckar överallt och sover som en liten gris och är ungefär lika rolig att umgås med som en prydnadskudde. Bebisen är inne i en växspurt så det är väl därför han sover den mesta av tiden och spenderar resten med att försöka bryta sig ut genom huden eller att ha hicka. Sebastian däremot. Ojojoj. Han har energi för tre och fixar och donar. Boar. Han städar och diskar och lagar mat och torkar av ytor och ringer rörmokaren när vattnet i vasken i badrummet rinner rakt ut på golvet. Han kokar kaffe och underhåller rörmokaren. Han klappar på mig, smörjer olja på magen och hjälper mig med tvätten. Kort sagt är han den perfekta sambon.

27 januari. (Sebbe släppte sin skiva den 26).
Vaknade 4 (!) imorse men skyller på att jag la mig tidigt, tidigt. Ändå sjukt tråkigt att gå upp så tidigt. Men Sebastian spelade ju på TV4 nyhetsmorgon idag klockan kvart över 6, så jag hade ju iallafall något att se fram emot. Såg intervjun och han vinkade till mig och jag satt och log som ett freak och var så glad. Smått surrealistiskt. Sen försökte jag tupplura mellan låtarna men det gick sådär.

28 januari.
Äntligen är mitt lapptäcke färdigt. Tog mig bara en halv graviditet, men bättre sent än aldrig. Har varit supernoga och sytt sakta för att det skulle bli så fint som möjligt, så jag skyller på det. Fint blev det iallafall.

Inga kommentarer: