19 oktober 2011

sjukstuga

Rufus har åkt på sin första förkylning. Jag har nästan slutat amma helt, bara på nätterna. Kanske en eller två gånger per dygn. Men nu när han har varit sjuk har han vägrat tutten helt. Istället förvånade han genom att suga i sig en hel flaska välling. Jag hoppas att det är ett bestående beteende. För nu vill jag sluta amma helt.

Vi har haft två vaknätter. Inatt var det inte så farligt. Var uppe en runda vid 5. Det var då han drack välling. Vid 10 gick vi upp, bytte om och drack lite mer välling. Han verkar mycket piggare idag. Hostar inte alls lika mycket, men är hes och snuvig. Jag börjar också känna mig snuvig. Han är inte lika klängig idag heller. Men det är klart, har man ont och känner sig hängig vill man ju helst sitta hos mamma eller pappa och tanka trygghet och värme. Får hoppas att vi blir friska snabbt. Vill gå och träna. Vill gå ut i skogen. Börjar tröttna på att bara sitta hemma med dator, tv och näsdukar.

Inga kommentarer: