30 oktober 2011

bvc-besök

Jag är en flygande isbjörn, whiiiii...

Innan BVC i torsdags så gick jag och en gnällig Buse och gungade. Då blev han såhär glad. På BVC gjorde barnmorskan ett 8-månaderstest. Bland annat om han kunde sitta själv, flytta saker mellan händerna, tittade efter ljud, reagerade på dörrklockan mm... Och enligt henne är han en helt normal 8 månadersbebis. Fast han är ju bara 7 och en halv. Han var 69 cm lång och vägde 7900 gram (ungefär, orkar inte leta upp boken).

Idag vaknade han klockan 6 och ville upp. Klockan är ju "egentligen" 7. Men nu har han äntligen somnat igen, så jag ska försöka få några timmars sömn innan jag ska åka till mitt gamla jobb och jobba 12.30-17. De behövde hjälp idag, och då får man ju vara snäll och ställa upp. Lite extra pengar i kassan är ju aldrig fel heller!

Inga kommentarer: