22 september 2011

en dag på stan

Jag & Ru var på stan idag. Först var jag hos sjukgymnasten och gjorde test nummer två. Fick göra olika övningar för att hon skulle kolla min balans, hållning mm. Tanken är att jag ska få bättre hållning, bättre kroppskännedom, sluta ha ont i axlar, nacke och rygg, inte säcka ihop när jag sitter och så vidare. "Basal kroppskännedom, som fokuserar på människans resurser och egen läkande kraft". Känns bra och intressant. Har alltså slutat gå i terapi och ska gå hos sjukgymnast istället. Man kan läsa mer här - ibk.nu.

Rufus var med sin pappa på Espresso House under tiden. Gick dit och åt frukost. Sen gick jag och Rufus på jeansjakt. Han tröttnade redan efter att jag provat första paret. Som tur var så passade de och fick följa med hem. De är lite tajta i midjan, men jag har ju börjat på sats, så nu ska magen bort.

Gick 20 minuter på bandet på sats igår. Mest för att se hur Rufus klarade sig på mini-sats. Han hade tydligen skitkul och blev sur när vi skulle gå. Något han älskar väldigt mycket är andra barn.

Nu är vi hemma och Sebbes syster och kille är här. Är trött efter väldigt lite sömn inatt. Tidigt i säng ikväll alltså.

Inga kommentarer: