3 december 2012

i don’t remember, were we wild and young, all that’s faded into memory

Jag ligger i sängen med Rufus och håller på att bli lite knäpp. Han vägrar nämligen att sova. Han ligger ner på min arm, och emellanåt tror jag att han har somnat, men i nästa sekund så flaxar han med armen, säger något, lyfter på huvudet osv. Han sov bara max 15 minuter på bussen på väg till min kusin Emma. Och sen somnade han när vi åkte hem, vid halv sju. Sov när jag bar upp honom, la honom i sängen och när jag klädde av honom. Men efter högst en timme vaknade han, gallskrek, klättrade ur sängen, stod på golvet och tjöt. Tog upp honom och lugnade honom. Han fick välling men ville inte sova. Jag hade tänkt duscha så han fick följa med ner i ett varmt bad. Han var väldigt dåsig. På med pyjamas och ner i sängen. Läste tre sagor. Sjöng. Gosade. Men han vägrar. Är lite frustrerad eftersom det är min enda lediga dag och jag såg fram emot en lugn myskväll med tv-serier och glögg. Dessutom hade jag behövt röja i vardagsrummet och tömma diskmaskinen. Har jobbat sjukt mycket den senaste tiden. Inte hunnit med här hemma alls. Visst, jag älskar att mysa med Rufus, men när han verkligen är jättetrött och bara vägrar för att trotsa, så är det inte så mysigt längre. Nu hör jag tunga andetag här bredvid. Men nu är klockan jättemycket, dags för mig att sova. Nåväl, nytt försök på torsdag, som är nästa lediga dag. Det var förresten jättemysigt hos Emma. Snö ute, bebisgos med Esther, eld i spisen, två vilda barn som busade, skrattade, bråkade, mös och tröttade ut sig. Och bäst att träffa Emma, såklart. Önskar att man hade tid att ses oftare. Typ varje dag. Men det blir inte så när man jobbar, båda har barn, och vi dessutom bor en bit ifrån varandra. Men när vi väl ses, så är det bara skönt och bra. Tar till vara på de stunderna. Helt klart bättre än inget. Godnatt.

2 kommentarer:

jenny sa...

Skickade till slut in mannen till Alfred. Blir toookig när de är helt uppspelta och inte kommer till ro.
Kul att din kusin heter Emma. Det gör min med, tror nog du vet vem hon är.. gammal syntarbrud. Jajaa sorry mitt svammel. Godnatt!

Emma sa...

Tack vännen! <3
Hoppas det bara var en engångsföreteelse med Rufus. Det blir alltid knas när de somnar till sent och vaknar upp. Siri får inte somna efter fyra på em, då blir hon helvansinnig sen och somnar inte ordentligt förrän typ elva.. Usch! Också alltid när man tänkt göra ngt speciellt..